Grå torsdag

Dagen efter i själ och hjärta... Igår hamnade jag mitt i en fest! Kollegorna strålade samman på O´learys för att fira att jag slutar. Nåja, det känns inte som om jag ska sluta, men ändå. Jag blev faktiskt ganska överraskad, hade mest tänkt att det skulle vara lite allmänt jullovsfirande, men så blev jag lite av en huvudanledning! Kul! Glömde räkna, men det var säkert ett tjugotal av mina närmaste kollegor/vänner som kom! Blev lite rörd över detta. De hade äen skramlat till ett par grynetliknande rosa flufftofflor med ännu rosare paljetthjärtan! En del höjde kanske på ögonbrynen åt dessa alster, men jag älskar tofflorna redan! Varma och goa. Jag hade läckt till Elisabeth att det var kalla golv i direktorsbostaden (om man inte slår på golvvärmen), så de kommer väl tillpass där.

B-skådisen Bengt från nån B-såpa var också på O´learys och var DJ plus körde karaoke. Naturligtvis skränade vi av "Sånt är livet" och gjorde dansförsök. Jag hamnade snabbt i en barstol istället och kunde lite på distans skåda ut över dansgolvet. PATETISKT! Unga tjejer fullkomligt käkade upp B-skådisBengt med blicken och råmade och juckade på dansgolvet för att han skulle gå hem med just Den eller Den tjejen. Pinsamt! B-skådisBengt flinade tillbaka och hade snabbt en trogen beundrarskara. Nåja, mina kollegor föll inte för det flinet utan hade även de fasligt kul åt cirkusen.

Charmmiss på Åhléns: När jag ser en sur och sammanbiten kassörska någonstans försöker jag få honom/henne att smila lite genom att le och vara trevlig själv så mycket jag kan. Ett noll till mig om jag lyckat... Idag var jag där för att inhandla DVD-fodral till mina filmer (behövde ett stooort ett). Sur tjej i kassan frågar om jag har Å-kort då jag vill använda en rabattkupong på 50:- när jag ska betala. Jag blir tvärless eftersom jag när jag bytt börs naturligtvis inte stoppat i just DET kortet! (Hade äntligen, jag menar ÄNTLIGEN kommit på att jag skulle använda upp kupongen...) Jag väser till henne: Men VARFÖR ska det vara NÖDVÄNDIGT??? All min charm föll pladask till marken och kassörskan svarade inte utan tog bara surt emot mina pengar. Tio noll till henne. Misslyckad lommade jag ut ur varuhuset. Ska beväpna mig med kort och kupong och gå dit imorgon under julrusningen igen och reparera skadan.

Nu är det dagen efter partyt och jag tar det lugnt. TV, Taipei, lite bloggande och sova en stund tror jag blir en finfin kombination.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Var är boan? Jag menar du har väl en sådan till dina flufffluff!? Eller kanske ett litet inköp på Åhléns kan bota detta då du nu ska ut i julrusningstiderna för att använda din kupong! Vi kanske ses där då vi som är fattiga studenter minsann får lite julbidrag just den 23/11 *underbart!! Eller?*

Ett litet tips till dig som nu blivit beroende av taipei, gå ut på de fria spelsidorna (tex Big fish games, msn zone etc.) och spela mahjong online. För det är egentligen vad detta spel heter, Mahjong! Du kommer att sitta klistrad framför skärmen i flera timmar jag lovar!! ; )

Kram

2005-12-22 @ 23:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback