Matnojor

Har kommit på mig själv med ett antal matnojor. Bara för att vissa saker kanske kommer att vara svåra eller omöjliga att få tag på i "the Holy Land" har jag blivit smått besatt (redan i förväg, så att säga...). Löksill= mums! Äter det inte så ofta här, men saknar det i förväg. Blodbröd och Blodpalt=Mission impossible i land där blod definitivt INTE är Kosher. Knäckebröd med leverpastej, kanske kan man uppbåda knäckebröd på IKEA (som finns där), men hur är det med leverpastejen? Kaviar? Surströmming? Kräftor? Krabbor? Nåja; kräftor och krabbor kan jag leva utan. Surströmming kanske jag kan käka på semestrarna. Nä; mest kanske jag kommer att sakna blodpalt. Handlade några paltar häromdagen som jag kalasade på idag... Snacka om att provocera fram matfantasier! Hade jag inte fått detta infall hade jag kanske inte alls tänkt på det och sett fram emot Hommusen och Falaflarna istället. Som tur är har jag för mig att jag sett en sushirestaurang i Jerusalem!

Kommentarer
Postat av: Ewa /moster

Jag tror att dom har kaviar på IKEA också... Sen kommer det väl att komma en massa svenskar hela tiden, som kan ta med lite sill och sånt. Sen får du väl flörta in dig hos nån halal-slaktare, för dom tappar ju ur en massa blod innan dom slaktar, så då kan du koka palt av den...

2005-12-13 @ 20:35:09
Postat av: Mia

Koka palt, JAG??? Nar jag nyss kommit på att de hygieniska portionsförpackningarna i plast är såååå bra?!? Var idag och skaffade tre pärpaltar i plastförpackning, löksill och en ny graj jag inte köpt förr: Fiskpinnar! Men fiskpinnar kan de kanske få till i "The Holy Land"?

Postat av: Agneta

Var inte orolig..du kan kopa svensk sill, knackebrod,leverpastej och svensk kaviar i vanliga affaren. Surstromming har jag Tack och Lov inte sett.

2005-12-13 @ 21:16:23
Postat av: Agneta

Hej Mia och valkommen till Israel! I affaren hittar du svensk sill,knackebrod,svensk kaviar,leverpastej. Sa du kan vara lugn. Tack och lov har jag inte sett nan surstromming!!

Postat av: Agneta.. igen

Nar man en gang skriver en kommentar sa blir det dubbelt upp..Happ..jag trodde inte den forsta gick fram :-)

2005-12-13 @ 21:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback