Mor

Hemma hos mor i Docksta. Det tar alltid ungefär en halv dag innan vi är på samma våglängd. Jag kom liksom neddimpandes mitt i hennes julstök. Hade jag varit en exemplarisk dotter hade jag genast gripit in och knäskurat nåt golv och fått pluspoäng av husmödrarnas riksförbund. Nu är jag bara jag - och idag innebar det två C-brus och sovstund i fåtöljen framför TV med nåt som stod och skränade vilket störde julefriden. Onyttan var total. Nu har dock rätta stämningen infunnit sig, och över nejden råder återgen julefriden. Egentligen ville mor ta det lugnt med julpyntet i år. Vi har gjort upp tre-fyra gånger redan i år att vi INTE ska ha knäck och en massa onyttigheter utan frukt och grönsaker istället. Men bara en mjuk kaka. Och julgröten. Och enris i hallen OCH öppna spisen... Hon frågade mig om jag tyckte vi skulle ha julgran, jag svarade "nej, vi struntar i granen i år". Hon: "Ska vi verkligen strunta i granen i år?" Jag: "Ja". Hon: "men det är ganska trevligt..." Så där håller vi på om än det ena, än det andra. Till slut är julen traditionell här med... I Love You, Mor!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Låter mycket bekant på nåt sätt... För några år sen började mammsen rensa bort i tomtelådan, men nu har hon köpt ett gäng nya på tradera... Och för några år sen nöjde hon sig med att klä ett litet ris i en kruka, men nu har vi "den finaste julgranen nånsin".....

Nu börjar snart Nisses julkonsert, adressen till den hittar du på hans blogg!

Ses imorron

2005-12-23 @ 18:28:19
Postat av: Åsa

Ja men så är det med mor och dotter! Min syster slipper stöket och böket med knäck och godis. granen som ska kläs eller var det grannen?? Hur som helst jag hoppas du får en skön julhelg och min sambo hälsar, hon står i köket och äter upp marsipanen som skall vara i Mozart kulorna! Bäst jag går och hejdar henne *asg*. Nej hon får minsann stå sitt kast med en dålig mage och inget godis! Jag kommer också att gästa Docksta denna helg då vi i familjen enligt tradition firar julafton med ett julstök hos mormor i Berg.

God Jul & ett gott nytt år på dig och dina nära och kära!

2005-12-23 @ 19:10:50
Postat av: Ida

Ha ha jag och din Mamma verkar spela i samma serie! Jag gick från en överenskommelse om endast julpynt och ingen julgran eller julgardiner. Men dagen innan julafton sitter jag här med både julgran med massa pynt och julgardiner! Ha en mysig Jul med din mamma nu och jag tycker att du gör helt rätt i att bara sitta framför Tvn, det ska man när man är hos sina föräldrar. 1000 kramar Ida

2005-12-23 @ 21:56:05
Postat av: maria

Tack deetsamma!

2005-12-23 @ 23:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback