Reflexer, X och Räv

Reflexer. Började dagen med att köra sista vändan med Sprinten. Mycket vemodigt. Jag var extra trevlig med barnen idag och påminde Åtebarnen om att de MÅSTE börja använda reflex. Detta med reflexer gör verkligen skillnad! På ett ställe går det på två flickor med reflexväst och även några vanliga reflexer var. Man ser dem på långt håll. Deras mor brukar se till att de kommer på ordentligt från fönstret, och idag, när gatubelysningen var paj hade hon till och med startat bilen för att de inte skulle behöva stå i mörkret. På ett annat ställe står det FEM skolbarn, ingen bär reflex. Dessutom skyms de av några träd och man kommer uppifrån en kulle och har ganska hög fart. Får man möte eller skulle det vara snöyra skulle man inte ha en chans att se dem. Vad tänker deras föräldrar på måntro? Det var dessa barn jag försökte förklara att de måsta skaffa sig en reflex. Ska gå och tigga några och lägga i bussen så de kan få varsin.

X. Sorgligt kapitel egentligen. Har inte haft kontakt på typ tre år. Inte ens stött ihop på stan. Så hade det kommit en Saab-räkning med ett efterkrav på 948 spänn. Vi har haft gemensamt konto, men i vår muntliga bodelning hade vi kommit överens om att han skulle ta bl.a. denna räkning. Eftersom kravet kom var jag tvungen att ringa upp honom och fråga hur han tänkt göra (för jag vill faktiskt inte ha någon betalanmärkning). Ett skärrat X (för att jag ringde) berättade att han "faktiskt betalat nog nu" och att han minsann inte hade råd längre. Som om det var mitt fel att han hade räkning att betala. Jag ångrar så oerhört mycket att vi inte gjorde en skriftlig överenskommelse, men jag får väl skylla mig själv. För övrigt var jag trevlig på telefonen och grattade till barn och sånt. Joanna och Carina kan nog intyga hur civiliserad jag lät. Lite skönt var det att kunna säga att jag bodde i svindyr etta och levde livets glada dagar... Men hur som helst - blir jag mesförklarad om jag bara dänger in slantarna och sedan avslutar kontot för alltid? Eller ska jag stämma X:et? Jag tror jag betalar så jag slipper bry mig något mer. 948 spänn mindre till julshoppingen kan jag ta.... Eller? Jag blir lite irriterad, i synnerhet då han tycks mena att HAN dragit nitlotten i bodelningen... Jag hade gladeligen gått med på att han tagit huset och bilen eftersom det är sådana minusposter (jag betalar ju faktiskt fortfarande av på det huslånet, trots att jag flyttat). BLÄ!

Räv. Det bor en räv på hamnplanen. Den följde Foppa och mig med STORT intresse på lämpligt avstånd. Foppa var sysselsatt med att jaga laserprick så han märkte inget. När vi sedan skulle in satt den och kikade vid hörnet av huset, bara ca 30m iväg. Gulligt!

Kommentarer
Postat av: 948

Ett tips: Lägg på 948 kr i bilförsäljningen och du går jämt upp:-)
Men visst är det trist med gamla skulder som dyker upp och som du inte är skuld till...

2005-12-19 @ 17:58:40
Postat av: Cez

Alla barn borde utrustas med reflexväst, det borde nästan vara lag på det... man syns så otroligt dåligt annars. Verkligen livsviktigt!!

Postat av: Anonym

http://sandaren.se/default.asp?action=article&ID=1350&KeyWords=NoKeyword

2005-12-19 @ 18:43:23
Postat av: Ida

Men Maria! Jag tror att betala räkningen är det bästa du kan göra! Det visar bara vilken otroligt god människa du är och att ditt nya jobb kommer att ge dig klöver! Tänk vad förnedrande det skulle kännas om ditt Ex skulle betala dina räkningar för att du inte hade råd. Jag skulle ju hellre sälja mig själv!

2005-12-19 @ 22:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback