Röj, röj...

Röjde på jobbet idag. Skönt att det är gjort. Snälla Elisabeth for från Hörnefors för att hjälpa mig med detta. Utan detta moraliska stöd hade röjet tagit tio gånger s lång tid. Man blir liksom sittandes med ena grejen efter andra. En del fynd gjordes i utgrävningarna på arbetsplatsen, nästan så jag blev inspirerad att tota ihop några lektioner. Men det mesta åkte i papperskorgen. Man kan inte spara på gamla grejer hur länge som helst! Jag har kollegor med svårlästa OH från typ -72. Ingen blir glad över sånt! Kanske bekvämt att daska på en redan igenomtänkt OH, men jag funkar bäst i "stundens improvisation", dvs. den välbeprövade tröskelpedagogiken. Det borde verkligen finnas "bäst-före-datum" på en del material. Fasan var vid utgrävningarna av mitt skrivbord att den högen vart betydande. Fyllde både min, Carinas, Joannas och Ullas papperskorgar. Fortsatte sedan dumpa lite här och där i lediga papperssäckar. Stackars städet som redan hade gjort julfint... Sorry! En del material var svårdumpat (även för mig), då intalade jag mig att den eller den kollegan säkert var intresserade... sålunda kan efter julen lämningar hittas på en del skrivbord. Ta eller släng! AN - stenarna står det på var jag plockat dem och vattnet är från Döda Havet - drick inte!

Efter röjet gick vi på JR´s och mitt stamhak. Hade dålig aptit och var nöjd efter bara 1/3 av salladen. Satt och surrade och glodde på folk istället. Plötsligt kom en ganska äcklig tusenfoting och kröp i salladen. Urk! Jag brukar INTE vara den som besvärar servitriserna i onödan, men nu gick jag och visade upp min snyltgäst. YES! Blev belönad med både macka (var inte längre sugen på sallad) och presentkort på TVÅ luncher! Snacka om återbäring. Trots larven är detta fortfarande stamhak 1 i Övik.

Släktmiddag på em/kvällen. Riktigt trevligt! Spanade in cirkusnisses Ferraridator på nära håll (VILL HA!) och surrade lite med släkten. Kusinerna blev inbegripna i sällskapsspel. Jag fick nästan frispel av själva ordet. Råkade ut för några överdoser när jag bodde i Uppsala + att jag är värsta dåliga förloraren. Går det bra kan jag bli helPÅ, men börjar jag torska blir jag nedstämd och asocial. Ikväll var det ettervärre - jag kände nedstämdheten av bara TANKEN på att sitta och förlora. Hu, jag måste kunna vända mina neggotankar! Undrar vad DrPhil skulle säga? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback