Vänner

Ska snart sätta mig på bussen i 7,5 h för att hälsa på vänner i Uppsala och gå på kurs i morgon. Märkligt det här med avstånd. Hur jag än mäter sträckan Övik-Uppsala får jag samma avstånd åt båda hållen. Men bjuder man upp någon nerifrån så är det alltid för långt. Jag tror man blir van att resa när man bor i Norrland. Vi har mer "space" helt enkelt. Ska man fara på IKEA är det helt ok att bränna ner till Sundsvall över dagen. Hur många i Uppsala skulle fara till Söderhamn för att gå på nån affär?

Men jag tar detta med ro, jag har upptäkt vad tevligt det är att åka buss, sitta på guidestolen, riva biljetter och surra med folk. Har ju laddad iPod och intressant bok. Tycker lite synd om vännerna i Uppsala som inte får den tiden för sig själva...

Kommentarer
Postat av: Tomten

Ja varför inte ta ett extra knäck så här innan du åker till Jerusalem och arbeta som bussvärdinna! Lite sköna pengar att spendera där i det varma landet samt att resenärerna skulle få en värdinna med lite pondus! Det behövs jag lovar!

2005-12-01 @ 22:08:33
Postat av: Mia

Värdinna?!? När man kan ratta bussen själv... Phö!

2005-12-03 @ 13:25:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback