Dilemma!

...så har det äntligen hänt!

Kom hem från jobbet och där låg en kallelse till ortopedbesök! ÄNTLIGEN!!! Efter senaste samtalet med sköterskan där hon hotfullt utbrast i ett "Du vill väl inte DÖ på operationsbordet?" då jag ville skynda på de långsamma kvarnarna däruppe på sjukhuset, hade jag nästan givit upp hoppet på att någonsin bli opererad. Nu är det ca 6 veckor tills jag börjar nya jobbet och jag vill INTE börja min nya karriär med att vara sjukskriven. Läste på nätet att man går på kryckor ca 4v efter ingreppet, vilket innebär att jag i princip skulle fixa jobbstart om jag blir opererad NU. Jobba på kryckor är inget problem, men jag får EN MÅNADS FLYGFÖRBUD pga blodproppsrisk. Så en operation innan julafton eller vänta med op till i maj (och utnyttja semestern till att bli frisk på?) Hur göra? Jag stoppar nu i "Stolthet och fördom" i DVD´n för att slippa grubbla...

Kommentarer
Postat av: Åsa Söderström

6 till 10 veckor??? Nej, ta det med en nypa salt. Grannen slängde kryckorna efter ca 3 dagar sen han kom hem från sjukhuset. Det beror på hur väl din egen kropp svarar på ingreppet. Se till och vråla i läkarens öra att jag vill bli frisk till jul.

Kram från en vårdare!

2005-11-28 @ 18:39:16
Postat av: Åsa Söderström

Du skulle ju inte se på filmen innan du åkte!

2005-11-28 @ 18:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback