Smulan och Tibble



Har idag vacklat mellan att sälja lägenheten och bli så gott som skuldfri, eller hyra ut så jag har ett bra plejs att bo på när jag kommer hem igen. Har gått många kollegor på nerverna idag med detta ältande. Till slut tog jag beslutet att hyra ut. Nu ikväll ringde en kille som är intresserad (av lägenheten) och vi har en muntlig överenskommelse! PUH, nu kan jag börja våndas över nästa beslut: Dräpa katt eller hitta någon som förbarmar sig...

Smulan och Tibble

SMULAN:
Steriliserad katthona, 10 år, flerfärgad,  med hetsigt temprament (när hon blir retad). Går på låda och sover en hel del. Favoritsysselsättning: Jaga laserpekarprick och äta öljästtabletter. Snäll och trevlig. Bör komma till barnfritt hem, gärna vara innekatt på vintern men utekatt på sommaren. Man kan inte tvinga sig på henne, men när hon gör den stora ynnesten att komma för att gosa är det bara att tacka och ta emot...
500:- i hittelön till den som hittar ett sådant hem till henne!

Kommentarer
Postat av: Ewa (moster)

Hmm.... Ett fall för konsumentverket eller Sverker i plus.... Du kan väl inte sälja Smulan med ett kort på Tibble???? Nånstans där går gränsen... Du måste tala om att Smulan är det som är förlängningen av den katten som ansiktet syns på....

Postat av: Nisse

Jag tycker att ewamostern och sigrid kan ta hand om henne!

2005-11-30 @ 21:31:39
URL: http://cirkusnisse.webblogg.se
Postat av: Sigrid

Mjau

Finns bara ett svar på detta:

NO WAY

Sigrid

2005-12-01 @ 13:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback