Fottvätt

Fottvätt

Patriarken Torkom i färd med att tvätta biskop Aris fötter.

Var på fottvagningsceremoni idag i den armeniska kyrkan i Jerusalem. Det var fullt med folk och en massa fotografer som trängdes. Jag hade fått ett fax med specialinbjudan, så när jag kom visade biskop Aris mig ända fram till podiekanten där jag fick sitta på en uppmärkt stol. Förutom jag så var en hel del präster och biskopar närvarande. Vår Generalkonsul var också där samt borgmästaren, polischefen mm. mm. Av de som satt framme vid podiet var jag den ende "normala", utan ämbetsdräkt. Ganska mäktig ceremoni, men allt utom en liten textläsning var på armeniska. Kören sjöng och biskoparna läste texter. En av korgossarna fattade eld en stund, men annars var det ganska odramatiskt.

Kommentarer
Postat av: Morbrorn

Trevligt - en bild!

2006-04-20 @ 17:50:31
Postat av: Maria

Snart kommer det mera...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback