Långfredag

Ännu en långfredag i Holy City! Eftersom Elisabeth och Anders skulle åka hem idag tog vi först en jättesovmorgon. Efter det ett rejält balkongsittarpass. Framemot eftermiddagen tog vi oss samman och begav oss ut på nya upptäcktsfärder. Först kollade vi in ett fik i Beit Hanina och testade den lokala delikatessen Knaufe. Typ ost med massor med orange socker på samt lite pistagenötshack på. Riktigt gott, men man får akta sig för att inte överdosera denna sötsak.

Sedan buss in till Jerusalem där vi strosade en sväng i basarerna samt spanade in lite vimmel vid klagomuren.

Dagens höjdare var Jerusalem Hotel och Oud-spelaren och Tableh-spelaren. Nu är det tredje fredagen i rad som jag är där så jag kan snart räkna mig till stammissarna. Middag och vattenpipa med trevligt sällskap och kanonbra musik gjorde kvällen till en njutning. Speciellt roligt tyckte jag det var att mina svenska vänner fick möjlighet att träffa Hania!

Nu har Masen just hämtat dem så de är på väg till flygplatsen. Mycket vemodigt att de far, tiden går alldeles för fort när man har roligt! Jag ska gå och lägga mig och vila inför morgondagens Holy Fire. Rösten är inte vad den brukar vara, låter som om jag inte gjort annat än druckit Whiskey i hela mitt liv. Kanske det är en förkylning som är på väg eller kan det vara vattenpipan? Hur som helts ska jag nog vara tyst ett tag nu...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om man tillslut inte kan prata så är detta ett betyg på att man har haft tillräckligt roligt ett tag! Jag kan tänka mig att Wiskeyn har flödat när du haft Anders på besök. Allt gott/ Ida

2006-04-22 @ 13:09:49
Postat av: Marianne

Av egen erfarenhet kan jag säga att man blir konstig i halsen av att röka vattenpipa.....

2006-04-23 @ 19:15:55
Postat av: Marianne

Av egen erfarenhet kan jag säga att man blir konstig i halsen av att röka vattenpipa.....

2006-04-23 @ 19:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback