Midvinterduell

Nu på förmiddagen har jag visat Lars molins "Midvinterduell" för Hania. Jag kan varmt rekomendera filmen, den handlar om den lille bondens kamp mot vägverket. En slags David mot Goliat med andra ord. Jag har hört om filmen att oavsett vart man visar den så kan människor leva sig in i kampen. Hania blev till sig i filmen och föreslog att vi ska visa den på vårt center. Tyvärr är den bara textad på svenska, det får väl bli så att jag skriver textremsor på engelska så får vi hålla upp dessa remsor under bioduken...

Kommentarer
Postat av: Nils

Ladda ner den och be någon fixa subtitles på hebreiska och arabiska. Tror det skulle behövas...

Postat av: Maria

Men... det är ju OLAGLIGT!!!
Dessutom pratar de inte så mycket i filmen, kanske man kan förstå ändå + lära sig lite svenska på köpet... Viktiga ord som "Mjölkpall" och "Vägverket"

2006-04-05 @ 06:32:31
URL: http://jerusalem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback