Palmsöndag - vandringsdag

Strålande sol när jag tittar ut på morgonen! Eftersom jag inte hade något för mig förrän eftermiddagen passade jag på att sitta på balkongen och pressa. Balkongen fungerar perfekt att sola på. Först är det sol på ansiktet och armarna fram till 11-tiden. Sedan benen fram till tre. När jag idag hade solat klart ansiktet och armarna var det dags att bege mig in till Jerusalem för att vara med om katolska påskvandringen från Olivberget till St Annas kyrka i gamla stan. Då jag var lite tidig passade jag på att spana in Dominus Flevit och det vackra fönstret varigenom man får en underbar bild av Jerusalem. Stötte ihop med Jessica, den ena av våra stipendiater. Vi bestämde oss för att hänga på ett café i väntan på processionen.

På cafét satt vi i solgasset och pressade och pratade med kul typer från USA. Det var ett äldre par som rest runt i en massa arabländer och då det inte var helt komfortabelt med att vara från USA i vissa länder de besökt hade mannen sytt på en stor svensk flagga på sin ryggsäck, och det hade fungerat perfekt! Leve Sverige!

Efter några timmars väntande kom processionen. Det var främst en massa scouter och pilgrimmer. Flera tusen människor tågade upp mot Jerusalem och viftade sina palmblad. Riktigt roligt att få vara med om denna folkfest!

Vi tog oss sedan till centret och efter det vidare till American Colony för att vara med på ännu en booklaunch; denna gång var det professor Shlomo Ben Ami som höll en lektion kring sin bok: "Scars of War, Wounds of Peace: The Israeli - Arab Tradgedy". Hur intressant som helst att lyssna till! Ska nog dit igen och köpa boken!

När jag kom hem fick jag en smärre chock när jag kikade i spegeln! Röd som en kokt kräfta i nyllet med tydliga märken efter solbrillorna!!! I morgon är det jag som handlar solskyddscreme med faktor hundra!

Kommentarer
Postat av: Ewa (mammsen)

Mouhahahaha....
(Skadeglädje över Googles-brännan...)

2006-04-10 @ 15:55:06
Postat av: EmmaÖ

Kooom heem! vi har riktig maria-längtan nu! :)
/EmmaÖ,Sofie,Petra


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback