Ramallah

Ramallah
Qalandia CP, på väg till Ramallah

Cirka en kvarts bilresa från min bostad ligger Ramallah. En trevlig stad som lämpar sig bra till shopping eller hänga på caféer. Dock är det några Checkpoints som gör resan betydligt längre. In gick det lätt eftersom vi skulle besöka UNWRAs klinik och se hur de arbetar och kunde åka UN-buss. Ut var det betydligt bökigare. Jag lämnade gruppen tidigare då jag skulle till Bethlehem och tog mig via TRE olika taxitransporter till Jerusalem. En bil kunde köra till Qalandia, en servicetaxi åkte ytterligare några kilometer till Al-Ram CP och slutligen min vanliga buss in till Jerusalem.

Trots allt bök är Rammallah väl värt ett besök! Det är så orört av turister där och MASSOR med billiga affärer! Ska dit igen inom kort och leta klädbutiker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback