Regn

Nu regnar det i Holy Land! Då jag planerat att sitta på balkongen och jobba på min skrytbränna har jag lite kluvna känslor inför detta regn. Å ena sidan blir det nu ingen balkongsittning. Å andra sidan är regn livsnödvändigt här där grundvattennivån sjunker och sjunker för varje år pga ett överuttag av vatten för att "få öknen att blomma". Jag passar på att utnyttja min lediga dag med de nyinköpta DVD-filmerna jag shoppade i Sverige. Har nu kikat på ca halva "Skärgårdsdoktorn - hela serien" och på "Indiana JOnes - the Last Crusade". Funderar nu på att antingen glo igenom "Luther" för att låtsas vara lite nyttig (Kristendomens historia á la Hollywood) eller se klart säsong 2 av "Skärgårdsdoktorn". Då jag har en liten svaghet för solbrända doktorer tror jag jag vet var det blir... Med denna DVD-box kom det skrivbordsunderlägg och skärmsläckare med "Johan Steen".  Också Hania tyckte det minsann var en pudding att titta på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback