Under attack

Jag är under attack av myggor. Har redan blivit biten fyra gånger och det är besvärligt då jag är allergisk. Ett myggbett på pekfingret gör att halva handen nu är uppsvälld, för inte tala om det myggbett jag har under ett öga... Som tur är har jag tidigare fått några antiallergitabletter av en läkare här, men snart tar dessa slut och jag måste gå på ny jakt efter något som rår på dessa reaktioner.

Igår var det lite oroligt vid checkpointen intill. Ganska många skott avlossades, men enligt vad jag hört ska det inte vara någon dödad. Konstigt nog kan man vänja sig med det mesta, jag kikade till slut inte ens upp mot checkpointen utan fortsatte lugnt titta på "Skärgårdsdoktorn" (Har köpt DVD-boxen för att få lite längtan till havet och svenska sommar).

Kommentarer
Postat av: Marie Jansson

Vi bevittnade en misshandel utanför vårt sovrumsfönster häromnatten. Bor en strulpelle i trappuppgången här så det är inte första gången det är "oroligt". Tragiskt nog blir man mer och mer avtrubbad, precis som du skriver om checkpointen. Och det är rikigt läskigt att det blir så! Människan är kanske FÖR anpassningsbar vid vissa tillfällen?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback