Buss 2 och stugsista

Igår hade jag egentligen tänkt att bara slappa. Pappa hade gjort lite förfrågningar om jag kunde tänka mig köra lite buss. Nån släktträff eller nåt bröllopsgäng... Jag svarade lite avvaktande, hade ingen riktig lust egentligen. Men så ringde Johan (också trafikledare numera) och var riktigt övertygande. Rätt som det var hade jag tackat ja till att köra runt med en släkt i Nordingrå med en stor buss på små vägar och framför allt trånga ställen att vända på. Det hela gick riktigt bra (förutom en pyspunka), släkten var trevlig och vädret var strålande. Det fanns till oc med utrymme när släkten var på Högbonden att ta ett litet dopp i havet.

På kvällen var delar ur VÅR släkt hos Ewa och Per på "stugsista". En kväll varje år, i slutet av augusti, är det stugsista. Man "firar" av sommaren med att träffas, äta gott, dricka gott och tända marshaller kring sjön. Hur fint som helst blir det. I år var det dock brandförbud och INGEN fick tända marshaller alls. En granne grejade dock ihop en pyramid av lyktor och tände dem långt ute på sjön. Vackert! Ibland önskar jag att folk inte var så laglydia i Sverige, för en ljusring runt hela sjön är oslagbart!

Kommentarer
Postat av: morbrorn

Se bilderna - mkt rafflande från 19 aug


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback