Tarabergare och urkult

Idag for vi en sväg till norrlands inland och kikade på "Sången från Taraberg". Ett spel om tarabergshippisarna som på 70-talet blev husockupanter i skogen. Superbra musikal! Rekomenderas till alla som har vägarna förbi urskogen! efteråt svängde vi in och kikade lite på urkult i Näsåker. Ola, Karin, Ewa och Per stannade för att se eldfesten i natt och kusin Nisse när han skulle vara kråka på invigningen. Morsan, moster Britta och jag for hem till Docksta. Jag var inte helt i form för att vara uppe halva natten. Är så trött och vill segla imorgon om det är bra väder.

Har i dagarna skaffat en CD-romkurs i Arabiska som jag tragglar någon/några timmar varje dag. Har gett mig den på att kunna läsa arabiska bokstäver innan sommaren är slut...

Några nya ord:

Yakfis = hoppa
Yamshin= gå
Rashul=man
Immeraa=kvinna
Waled=pojke
Bint= flicka

Sedan kan man kombinera dessa + säga i mikrofonen och datorn har en barometer på hur bra det låter. Ganska skojigt program. Saknar bara en ordlista, men man lär sig genom bilderna. Ska nog shoppa en ordlista när jag far till Sundsvall...

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej Maria! Låter härligt med semester. Hoppas du får en riktigt skön en med mycket segling! Jag försöker följa med i din arabiska-kurs. Man vet aldrig när man kan behöva det... Planen är att komma ner igen i oktober. När åker du tillbaka? Flyger du från Arlanda? Jag har lite medicin som jag skulle behöva få ner till Betlehem på något sätt. Kan inte skicka, för då kommer det inte fram till dem (surprise!). Kanske kunde jag skicka med dig??? Skön sommar så länge! Kram Jessica

2006-08-04 @ 01:46:02
Postat av: Maria

Hej!
Jag far tillbaka i skiftet augusti-september någongång. Kul att du kommer i oktober!!! Vi måste få tid då att ses! /M


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback