drygt ett år

Nu har det gått ett drygt år sedan jag började blogga. Konstigt vad tiden går fort egentligen! Det jag mest kommer att minnas av 2006 är Jobbet i Jerusalem samt knäoperationen. En trevlig sak och en mindre trevlig. Jag ångrar inte jag hoppade på detta jobb, det har varit ungefär så intressant, krävande och omväxlande som jag föreställt mig. Knäoperationen däremot har varit mycket värre än mina vildaste fantasier. Fortfarande efter en dryg månad är det stumt och stelt. Små pytteframsteg kan skönjas, men jag är inte den som äger ett stort tålamod. Jag tror dock att döda havet och värmen i Jerusalem kommer göra susen när jag kommer ner igen. Ska kanske också börja simma på YMCA?

********************************************************************************

Hur som helst, nu en utvärdering av förra
årets nyårslöften:

  • Läsa minst en "pluggliknande" bok varannan vecka! Nja, men jag har KÖPT "pluggliknande" böcker så det räcker några år in i framtiden. Har läst typ EN sådan bok i månaden...
  • Minska till 75 kg innan 31/12-06! Ha! Detta är väl en obligatorisk punkt på ALLA mina nyårslöfteslistor. NÅN gång slår det in?
  • Amortera bort ICA-lånet! YES!, dessutom Statoil, IKEA och banklånet. Enda kvarvarande lån är CSN...
  • Hålla liv i min blogg, minst varannan dag i snitt! YES, detta är typ det 300:ade inlägget i år! Faktiskt riktigt kul med en egen blogg att vräka ut sitt ego i!
  • Kunna hanka* mig fram på arabiska! YES! Men undrar vad som räknas som minimigräns i hankning? Har dock haft liten konversation om Betlehem i taxi: Hätha baled kadima we hellu, anna biddi aroh ala kniise min fadlak! Har dessutom papper på att "level 1 in spoken arabic is successfully compleated"
  • Kunna hanka* mig fram på hebreiska! Hm, jag var ju tvungen att välja. Och då arabiskan till skillnad från hebreiskan är ett världsspråk var valet enkelt.
  • Köpa MER kläder och MINDRE prylar! Ja, om man inte räknar alltför noga på alla DVD-filmer. Men en skärpning när det gäller kläder har det blivit!


  • WOW! Fler uppnådda löften än ouppnådda! Ska klura lite på en ny lista till imorgon. Lämna gärna några förslag!


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress:

    URL:

    Kommentar:

    Trackback