Autogiro

Idag skulle jag fixa en till synes enkel grej. Jag vill, att istället för att gå till posten varje månad och betala elräkningen, få elverket att dra kostnaden från mitt visakort. På elverket fick jag en lapp som jag skulle gå till banken och få en stämpel på. På banken, efter att ha köat mig igenom två köer och pratat med tre banktjänstemän, fick jag till slut lappen (efter det att jag öppnat ett shekelkonto) och kunde gå tillbaka till elverket. På elverket löste sig det sedan. Inshallah kommer det nu att funka i slutet av månaden. Denna manöver tog två olika dagar och nära två timmar på banken. I sverige är banktjänstemännen lite allround, här har man sina olika specialieter. Pa detta vis bli hela banken inblandad i ens olika göromål. Vilket kan vara bra - för nu känner en hel del till mig där.

Har nyss avslutat min andra lektion i arabiska, och jag är sååå uppgiven. Detta kommer ta mig evigheter! Vi tragglade igenom alfabetet idag (28 bokstäver gånger fyra eftersom de ser lite olika ut beroende på var i ordet de kommer). Dessutom hörde jag nu att vokaltecken tillkommer. Ojojoj.

Så fick jag bre ut mig i lokaltidningen via
Torbjörns blogg! Hej alla eventuella nytillkomna läsare och välkommen till min blogg! Bloggen är tänkt som en liten "uppdate" för vänner och bekanta om livet i Jerusalem där jag sedan några veckor bor och arbetar. Lämna gärna kommentarer, det är så roligt att höra lite från Övik!

Kommentarer
Postat av: Ingemar Edholm

Hej Mia!
Kul att läsa i din blogg varje dag. Mina kommentarerär är annars "du göre bra".
Häls.
Ingemar

2006-02-07 @ 09:33:15
Postat av: Hej Ingemar!

Så kul att du är inne på bloggen! Jag har pratat lite med min medarbetare om att Lena Stompers kan komma och spela på centret och hon blev eld och lågor! Hon har drömt länge om att arrangera en utomhuskonsert framför centret...

2006-02-07 @ 10:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback