Dejta en israel?

Internetdating är en sport, men att det skulle vara så STOR sport här hade jag inte anat... Agneta, ryck in och säg vad han sa! Han är en snygging...

Han:  äéé        
Jag:  Hello!
Han:  äé ùìåí îä ùìåîê ?
Jag:  Shalom, Sorry, I don´t have heprew fonts
on my computer, nor do I understand much of it         
Han:  àéï áòéä úøùîé ìé áàðâìéú åàðé áòáøéú
Jag:  I hope you understand "anglit"? I do
understand how to read hebrew, but my hebrew
wocabulary is sooooo limited...
Han:  àå ÷éé áñãø àðé àùúîù áîéìéí ôùåèåú
....äéëï ðåìãú ?
Jag:  Nice to talk to you, but I´m lost in
translation...         

Ser nu att hebreiskan inte riktigt gör sig på min blogg...

Kommentarer
Postat av: fanny bonnier

måste fråga,är du från jerusalem?

Postat av: Maria

Beror på vad du menar... Jag bor i Jerusalem, men kommer från Örnsköldsvik.

2006-02-26 @ 15:59:10
URL: http://jerusalem.blogg.se
Postat av: Agneta

SORRY..DET STAR INTE PA HEBREISKA DAR. MEN HAN SA NOG OCKSA ATT DU AR EN SNYGGING...

2006-02-26 @ 16:28:59
Postat av: Maria

Jag köper den översättningen rakt av. Misstänkte att det var så han menade ;-)

היי
הי שלום מה שלומך ?
אין בעיה תרשמי לי באנגלית ואני בעברית
או קיי בסדר אני אשתמש במילים פשוטות
....היכן נולדת ?

2006-02-26 @ 16:46:37
URL: http://jerusalem.blogg.se
Postat av: AME

OS-guuuuuld i hockey!!!!! Hoppas du inte satte DK i halsen bara!

2006-02-26 @ 19:15:50
Postat av: Agneta.. igen

NU GICK DET JU ATT LASA...
HEJ..HUR MAR DU
INGA PROBLEM SKRIV TILL MIG PA ENGELSKA OCH JAG PA HEBREISKA.
OKEY, JAG ANDVANDER ENKLA ORD.
VAR AR DU FODD

2006-02-26 @ 19:48:32
Postat av: Maria

Nä, inget DK i halsen, det var vid avblås urdrucket sedan länge. Men jisses vad spännande det var!

Tack Agneta! Ska lära mig lite ivrit så jag åtminstone kan greppa dessa basic-meningar. Men jag kunde åtminstone läsa "Shalom, "Ein" och "li B-anglit" ... Saknar man verkligen inte vokalerna??? Jag gissar vilt på de andra orden...

2006-02-26 @ 21:18:11
URL: http://jerusalem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback