Full fart!

Från att livet börjar hitta en jämn lunk har nu det plötsligt blivit full fart. I olika grupper anländer nu folk hit från Sverige för att göra studieresa plus vara med på vår reception på lördag. Inatt kom mor och moster vid 04.30-tiden så det blev en kort sömn. Nu har vi gjort gamla stan lite och sedan satte jag dem i taxi hem till mig för att jag ska på annat möte här på centret om en liten stund. Nya jobbet innebär verkligen ett nytt sätt att arbeta. Dels har jag ständig jour så länge någon resegrupp från Bilda är i landet och dels jobbar jag långt ifrån regelbundet. När det är mycket jobb arbetar jag mycket, och lite när det är lite... Jobbrytmen bestämmer fritidsrytmen. Det kan låta slitigt, men jag gillar det skarpt. Dessutom tror jag inte jag kommer behöva känna dåligt samvete om jag tar sovmornar ibland, för när man jobbar många kvällar kompenserar man detta.

Det är så roligt att få besök hemmifrån! Nu blir det lättare att beskriva livet här när jag pratar i telefon med morsan. Nu kan hon liksom leva sig in i berättelserna... För vänner och bekanta som funderar på att komma hit... Jag såg att apollo hade sistaminutenresor för typ 600 spänn (om man åkte igår), danskhistorien gör att priserna sjunkit lite. Passa på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback