Hos frissan...

På beautysalong
Så har vi varit hos frissan, Hania och jag. Jag börjar skönja ett nytt system här i Holy Land. Precis som på banken blir hela personalen (4 st) indragna i ens ärende. En som tittade, klippte och färgade en som höll i färgen, en som fönade och en som sköljde håret från färg och blekmedel. Kan verka aningens överflödigt med fyra arbetare på två kunder, men det var riktigt trevligt. Frisören, som enligt Hania var hetero, frågade vad jag ville göra med mitt hår. Jag sa att han fick göra vad han ville, bara jag blev "fabulous". Han jublade och gav sig ikast med min kalufs. Nu är jag sålunda blond. Igen. Jag tror detta mest berodde på att jag hade lite annorlunda hårkvalité än stammisarna på hans ställe så han ville passa på att göra saker som inte fungerar så bra på svart/svartbrunt hår. Hania ser nu ut som en filmstjärna och jag som en spräcklig hyena. Han erbjöd sig att färga rött över det hela och jag överväger detta alternativ.


Kommentarer
Postat av: Ewa (moster)

Vart hittade du kortet på din far?????

2006-02-11 @ 23:16:33
Postat av: Maria

Uähhh!!!! Kanske det är dax för Mirandarött nu (Rödluvan i Sex and the city...)? Och festen som är om mindre än en vecka.... UUäääähhhh!!!!!!

Postat av: Lydiah

Härifrån ser det inte alls illa ut, inte alls.

2006-02-14 @ 23:22:13
URL: http://www.lydiahs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback