OS och vasalopp

Sitter nu klistrad vid webbradion och ska följa OS-finalen i Hockey. Detta blir första tävlingen i OS som jag följer "live". Har klarat mig bra som utlandssvensk så här långt. Dock högg det till i hjärtat då jag nyss blev varse att ´vasaloppet går av stapeln nästa helg! Jag som brukar ha en heldag vid TV´n varje vasaloppssöndag, nu kommer den traditionen att brytas... Vasaloppet för mig är att kunn SE loppet, radiosport i all ära men jag tvivlar starkt på att det går att få rätta stämningen här i Holy Land via internet. Att se klipp i efterhand är inte samma sak som att se exakt SAMTIDIGT då det händer. Hoppas utvecklingen av webbkameror utvecklar sig snabbt på en vecka.

Nu är det snart nedsläpp, ska fixa en dajmkaffe (Tack moster och mor som fyllt på mitt DK-förråd!)!!!

Heja, heja, HEEEEJJAAAA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback