Öviksgäster!

Öviksgäster! Fick besök från Övik idag! Anna-Lena och Linnéa, två f.d. elever på Parkskolan kom och hälsade på! Jätteroligt!!! Eftersom vädret var kanon satt vi på taket med den Hommosen, pitabröden, Chattan, löken, gurkan och tomaterna. Utsikten är underbar och solen... Jag har nu blivit lite brun! Hoppas vädret håller i sig nästa vecka då fler vinterfrusna svenskar kommer ner.

Väl hemma griper det dåliga samvetet tag i mig. Har en dryg centimetertjock bunt papper föreställande mina elevers filosofiarbeten att läsa och ge omdömen av. Jodå, innan veckan är över är det gjort, men högen måste först "ligga till sig" ett tag innan jag i ren desperation gör något åt saken för att döva detta dåliga samvete. "Swaye swaye inshallah Bukra" = Liten bit i taget om Gud vill blir det gjort imorgon.




Kommentarer
Postat av: Marie Jansson

Vad kommer citatet från? (Swaye swaye inshallah Bukra) Jag kopierar och tar med mig det, klockrent!:) (Även skönt att läsa igår på en mindre lyckad pluggdag!)

Postat av: Maria

Swaye =sakta, långsamt, lite
Inshallah =om Gud vill
Bukra =imorgon

Jag själv totade ihop detta till en längre mening.

2006-02-08 @ 11:26:11
URL: http://jerusalem.blogg.se
Postat av: Marie Jansson

Aha! Fyndigt, fyndigt! Det förgyllde både min och mina vänners dag:)

2006-02-09 @ 10:31:58
URL: http://marie.blogdog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback