Skinn på näsan

Jag måste säga att jag verkligen beundrar min medarbetare på SCSC! Idag skulle vi till elverket för att de skulle börja dra eleräkningen från mitt Visakort istället för Kents. Eftersom min arabiska är extremt knapphändig spanade jag in gester och minspel istället. Fick uppleva värsta showen! I början var det lite stelt samtal mellan tjänsteman med bister uppsyn och Hania som pratade på. Efter en stund kom fler och fler tjänstmän och lade sig i och började käfta på. Ganska många stannade upp på kontoret och lyssnade på samtalet, Hania snackade och charmade - efter en stund var det idel glada miner och stor tjänstvillighet! Hon kan sin sak! En stor tillgång på centret!

Senare gick vi till grekiska patriarkatet och det latinska dito för att dela ut inbjudan till receptionen som vi ska ha om två veckor. Riktigt roligt att återse Aristarchos (sekreterare i det grekiska patriarkatet)! Han är så trevlig och välkomnande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback