Talskrivare sökes!

Förberedelserna inför kvällens stora reception är i full gång! I samlingssalen utanför kontoret håller nu Svante och Joakim på att repetera inför kvällens mucicerande. Nyss ringde telefonen, Hania svarade, och sedan log hon hemlighetsfullt och sa att en mycket betydelsefull gäst kommer att närvara ikväll!

Jag har stora skälvan! Jag sitter och försöker tota ihop mitt 3-minuters tal... Fasen, vad det står stilla i huvudet! Allt jag får ner på papper låter som patetiska filmrepliker från slutet av någon hollywoodproduktion. Hur styr jag upp det hela? Jag vill ju inte få till ett mjäkigt tal, lite stuns får det gärna ha! Ska nog ta en liten promenad nu och fundera...

Blogga gärna in lämpliga meningar att skjuta in i talet ikväll! Ära och berömmelse (som vanligt i mina bloggtävlingar) till de som får till några användbara meningar.... Deadline 17.00 (Sverigetid).

Kommentarer
Postat av: Per (hemma vid TVn)

I OS är det tjejerna som visar framfötterna. idag blev stafettlaget 4a (slog bl a Norge med mycket!). Igår vann hockey-tjejerna över USA.
En tjej tar nu över SCSC - vad kan gå fel?

2006-02-18 @ 11:07:20
Postat av: Let it flow

-Det är inte enskilda tal som är viktiga i centrets arbete, det är dialogen.
- I studiecentret ska man lära av historien för att bygga en framtid.
- Den viktigaste kunskapen är att lära sig ta tillvara människors erfarenheter...
Var inte orolig tal får vara patetiska!!
Du fixar det!

2006-02-18 @ 13:27:36
Postat av: anna-maja

Vi håller tummarna för dig och oroa dig inte - talet blir säkert jättebra! Kanske kryddat med några av de nyinlärda fraserna! Go for it!

2006-02-18 @ 17:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback