40 kg

Mitt liv får just nu väga 40 kg.

Snart kan denna blogg ta fart och handla om annat än städa lägenhet och packa väskor. Nyklarna är nu officiellt överlämnade och lägenheten hej-dåad. Nu stundar bara lite finputs på packningen. Kom på att det inte är så varmt ännu i Holy Land, så plötsligt kunde jag stuva om så mor och moster får ta linnen, shorts och baddräkt. Får hejda mig med att lägga mig i saltlake (Döda Havet) tills de kommer ner.

Packningen som ska med på buss och tåg i morgon:
* STORA svarta hjulväskan: 27kg (ska snart pressa i tre kilo till.)
* Niketrunken (ganska stor): 10,0 kg
* Lilla Bildaryggan (Får väga hur mycket som helst då det går som handbagage)
* Datorväskan (Två handbagage - hoppas det slinker igenom)
* Kattransport med Smulan (Som jag lämpar av i Uppsala)
* Kattoalett (Får följa med smulan)
* Kryckor

Ska önska det blir blåsigt snöoväder i morgon så jag kan lida riktigt ordentligt när jag släpar detta till buss, av buss, till tåg, av tåg, till buss, av buss, till hotellrum, från hotellrum, till incheckning... Varför lida undrar den oförstående bloggläsaren? Jo, då blir njutningen desto större när jag (förhoppningsvis med viss hjälp av Mr K) släpat upp allt till lägenheten, två trappor upp utan hiss... Borde packa en bärs (som morot) till Mr K efter denna bragd... Men då blir den så omskakad och varm. Dessutom väger en bärs 500g + pant. Det får vara.

PS: Jag är så stolt över min kusin Nisse och hans framgångar på pålen, detta är ett av hans nya trick:
http://www1.shellkonto.se/nilswarm/knat.wmv Heja, heja, HEJA!!!! Vore jag tiondelen så smidig...

Kommentarer
Postat av: Ulrika Gidlund

Hej då!
Ha det bra tills vi ses igen!
(syftet med denna kommentar är nog bara att visa att jag fixar tekniken)
Ulrika

2006-01-19 @ 13:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback