Hot

Jäkla danskar! Nu har någon dansk tydligen ritat nidbild av profeten Muhammed (frid över honom) så att Al-aqsamartyrernas brigad utfärdat ett hot mot danskar och svenskar (!!!). Nyss ringde en kvinna från konsulatet och meddelade mig detta. Hu! Tills vidare avråder konsulatet alla resor till Västbanken och Gaza. I och för sig bor jag på VB, men inte bakom muren, så där skulle det vara OK. Jag ombads också att inte ha något märke som indikerade att jag var svensk. Se länk!

Lite "scary" start på min första riktiga arbetsvecka som director!

Kommentarer
Postat av: Marie Jansson

Hej Maria! Satt just och såg nyheten på Gomorron Sverige och tänkte på dig. Du får vara försiktig där nere nu! Hoppas allt är väl annars:)

Postat av: Hélène Strömmer

Hej Maria!
Har nu snabbläst igenom alla dina brev. Spännande för oss här på Park att följa din etablering i Jerusalem och att få direktkontakt med händelserna där. Tack för din blogg!
På radion i veckan hörde jag en kommentator ge sin syn på chansen för fred därnere - kände igen mina egna ord i avslutningen på min tvåbetygsuppsats i historia. Skall visa dig när du kommer hem.
Take care!
Din kollega Hélène

2006-01-30 @ 12:29:05
Postat av: Lisa Å

Hej Maria!
Nu har jag också hittat till bloggen. Upptäcker att dagens rubrik "hot" ska läsas på svenska. Naturligtvis, om man tänker på innehållet. Jag tänkte på dig och läste på engelska. Tyckte det passade.
Take care out there!
Lisa

2006-01-30 @ 20:39:36
Postat av: Kusinen Nisse

Hmm, har kollat runt lite på det världsomspännande datornätet även känt som internet eller "webben" som ungdomarna kallar det och tror jag inhandlar en tröja med texten BRUSSELS att bära där nere.

2006-01-30 @ 20:41:56
URL: http://cirkusnisse.webblogg.se
Postat av: Bohuslänning

Hej!
Jag förstår vad du menar. Vi i Bohuslän har varit i krig med danskarna många gånger. Vi förlåter dem dock för deras billiga och goda öl. Tyvärr funkar väl inte det med dem rättrogna muslimerna... Var rädd om dig!

2006-01-30 @ 21:26:22
Postat av: Ingela Brändström

Hej Mia!
Har äntligen hittat till din Blogg. Låter lite scary med situationen där nere. Tur att du är tuff, så du går inte av för hackor. :-) Jag tror att det blir jättekul att följa dina bravader där nere. Ser fram mot fler bilder och äventyr. Var försiktig bara. Kram Ingela

2006-01-30 @ 23:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback