Jag är en nollåtta!

Nu och en vecka framåt är jag nollåtta! Känns lite märkligt att strosa runt på gatorna i Hufvudstaden... Lite fördel av att vara från Ö-vik har jag provat på: Inne på Åhléns var jag för att leta reselakarn, de hade inte sådana utan hänvisade till Naturkompaniet på Kungsgatan. Som om jag visste vart det låg... Jag har fått för mig att norrlänningar ska vara lite förlåtna för sin bortkommenhet, så på bredaste Öviksmål sa jag: Uschäkta, men varns ligg Kungsgatan? En stressad expedit förvandlades på ett ögonblick till utmärkt och pedagogisk guide i storstan. Yes, det funkade alltså perfekt! Jag vet inte om skåningar kan prova samma med sin dialekt, men prova gärna Öviksmålet.

Första dagen på nya jobbet var intressant! Blev vallad runt av Mr Kent till en mängd nya människor. I ärlighetens namn kommer jag inte ihåg namnen på alla, men det ger sig nog. Her ju hittat sida på internet där de är presenterade med bild och allt.

Efter en intensiv dag på jobbet for jag och shoppade lite för att rensa hjärnan. Nu stundar sängen! Kunde somna här på T-centralen där jag sitter och skriver, men ska ta mig samma lite.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ÅÅÅ Maria du har börjat jobba nu, och i storstan gud vad mäktig du ska känna dig! äntligen! Men du måste du ha kostymdress? jag ber en bön för att du slipper. Jag har haft ytterligare ett virus på min dator, men nu är jag tillbaka! och läser och skriver. Kram Ida

2006-01-10 @ 12:04:09
Postat av: Maria

Tja!
Jo, jag får skärpa mig lite nu. Inte ränna i Bilda Head Quarter med välanvända t-shirts. Har inhandlat 1st. kavaj, dagen till ära...

Postat av: Herbert

Hej!
Det vore onaturligt om det inte kändes i maggropen. Det är ett sundhetstecken öch en naturlig känsla inför en ny spännande och utmanande uppgift Varmt lycka till.

2006-01-10 @ 18:43:53
URL: http://Jerusalem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback