Val i Jerusalem!

Val i Jerusalem

Idag har det varit palestinskt val. Ända sedan vi kom ner i fredags har kampanjandet pågått för fullt. Radio, TV, tidningar - alla samtal vi haft - allt kretsar kring detta viktiga val. Nu på kvällen följde vi med Hania till själva vallokalen i Beit Hanina. Det var fullt med folk överallt som var på väg till och från vallokalen och en massa folk som delade ut valsedlar. De grupper jag kände igen var Al-Fatah (Arafats parti) med palestinasjalfärgade kepsar och Hamas med sina gröna kepsar. Vi snackade lite med en kille från PLO som sa att man räknar med ett stort valdeltagande, uppåt 80%. Frågan är bara hur det kommer att gå. PLO-killen menade att Hamas säkert kommer att gå fram eftersom där röstar folk mer samlat på något/några namn, medan man i de övriga partierna röstar mer spritt på olika personer. I morgon kväll beräknas resultatet vara klart.

Nu stundar sängen! Är så in-i-bomben-trött efter flytten hit och allt som är nytt. Ska glo lite på cityakuten som jag lyckats hitta på en kanal innan jag knoppar in.

Kommentarer
Postat av: Morbrorn

Hej! Vilken rivstart på nya jobbet. Mycket möten blir det, men jag förstår att det är viktigt att möta människor i din nya uppgift. Hoppas bara att alla i grannskapet ser varandra som människor och behandlar varandra därefter. Att medelst skjutvapen peka på dej är inte rätt, inte heller mot någon annan.
Förstår nu varför du inte bloggat på några dagar.
Per
PS: Såg bilfan igår då jag for gem´nom Docksta...

2006-01-25 @ 20:58:12
Postat av: mor kikki

Jag kan meddela att bilfan är nu borttransporterad vart nån stans vet jag ej troligen till parkskolan för genomgång.

2006-01-27 @ 13:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback