Ana fil bait

Sista dagen hemma i Beit Hanina innan jag om en stund far hem. Väskorna står packade och jag är nydushad. Egentligen är det ganska trevligt att vara på resa, man ser mycket och har på det hela taget ganska angenämt. Bara själva utfrågningen går smidigt så jag får tid att spana in taxfreen på Ben Gurion. Förra gången hans det inte med alls då jag och Hania hölls kvar in i det sista vid väskkontrollen. Det var den gången Kanebo fick åka i securitybox (se blogg från maj någongång).

Sista tiden i Holy Land har varit riktigt riktigt trevlig! Jag har fått en ny kompis som guidar runt dit jag vill och lär mig lite arabiska.

Ana biddi ashrab ishi bäred min fadlak = Jag skulle vilja dricka något kallt, tack.
Ana mish mitakdi bukra =Jag är inte säker (sure) imorgon
Kamam swaye dogri = fortsätt en bit till rakt fram
Läsem nuhi el echtilääl = Vi måste få slut på ockupationen
La chukran, biddish taxi =Nej tack, jag vill inte ha någon taxi!

Sedan gäller det bara att vara vaksam på NÄR man kan slänga ur sig dessa fraser...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback