Ana fil fondok!

Nu är jag hemma i Sverige igen. Sitter och fashineras över vad smidigt det är med tekniken. På hotellet finns det uppkoppling, bara i med sladden och surfa på.

Resan gick hygglo. Hade gruvat mig lite inför den stundtals massiva utfrågning som Securityn på BG är känd för. Började risigt, i entren till själva flygplatsområdet fick taxichauffören den obligatoriska frågan var vi var ifrån. När han då svarade Jerusalem så blev vi invinkade för lite extrakoll. Denna koll görs oftare ifall den som kör inte har hatt på sig och heter något muslimskklingande namn. Koll av pass, id-handling och koll på bagaget. Sedan en klisterlapp med siffran "35" på. 35 betyder att "du kom med en chaufför från östra Jerusalem" vilket i sin tur betyder "kolla extra" väl inne i incheckningen. Kollen gick däremot ganska bra. Förståss fick jag öppna väskan och innehållet gicks igenom. Men då det var en som skulle läras upp som kollade, blev det fokus på säkerhetsgrejer, inte politisk koll. Annars är det vanligt att de kollar vad jag har för typ av böcker med mig mm. Nu var det en stunds fokuserat letande efter bomber, sedan kunde jag njuta av taxfreeshopperna en timme innan det blev dags att sätta sig på flyget.

Två flygturer och lite skavsår på öronen av nya iPodlurarna sitter jag nu på fint hotellrum och längtar hem. Till Docksta och till Beit Hanina.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback