DH och Jerico

Var ledig igår och passade på att fara till Döda Havet för att skaffa lite sistaminutenbränna innan jag ska hem till Sverige i morgon. 35 grader i skuggan och ungefär samma temperatur på saltlaken. Brände axlarna och näsan när jag flöt runt. Efter drog jag till Jerico på middag. Jerico om kvällen är mycket trevligt. Satt på en trevlig restaurang och blickade ut över centrala Jerico och filosoferade. Synd så många är rädda att åka till denna mysiga stad. Soldaterna i Checkpointen avrådde från att fara in då de menar att "det är farligt där". De väntar sig tydligen terrorister i varje gatuhörn...

Sitter nu och gör min sista dag på kontoret innan jag ska hem och packa väskorna... Jag längtar hem nu, men har en känsla att jag kommer börja längta ner hit igen ganska snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback