Öde

Jerusalem är så tomt dessa dagar! I vanliga fall brukar det vara köbildning längs bazargatorna, men nu är framkomligheten mycket god=katastrof för butiksägare. Det är nästan bara israeler som turistar i Jerusalem nu, och de är inte "the big spenders" i palestinska shopper.

Om en vecka, lite drygt, sitter jag på planet hem för en välbehövlig semester. Jag gruvar mig lite att åka till Ben Gurion, flygplatsen. Blir det utökat raketskjutande är det lätt att tänka sig att man siktar på BG, som en vedergällning för Beiruts internationella flygplats.

Samtidigt som jag längtar lite hem vill jag vara kvar. Jag har några nyvunna vänner här att hänga med efter jobbet och det känns trist att lämna dessa då vi nu lärt känna varandra så bra. Men samtidigt är det något att se fram emot när jag kommer ner igen i september.

Nu skriker kaffetarmen, så jag ska sätta mig på Henry´s och ta mig en stor kaffe latte och glo på folk. En ganska bra start på dagen...?

Kommentarer
Postat av: Morbrorn

Just kommen till Docksta ser jag fram mot att få en god kopp kaffe på ett textilcafé här...

2006-07-17 @ 12:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback