Strejk!

I Gamla stan, Jerusalem och på Västbanken och Gaza är det idag generalstrejk på grund av konflikten med Libanon. Palestinierna supportar libaneserna på detta sätt. Det länns lite bortkastat, för vem märker av denna strejk när journalisterna har fullt upp med att täcka kriget?

Just nu hör jag på radion att kriget trappas upp ytterligare med israelisk luftangrepp mot en militärförläggning i Libanon. Olmert sa igår i ett direktsänt TV-tal att han vill ha fred och goda relationer med sina grannländer men också att kampen mot terrorister måste fortsätta. "Kriga sig till fred" verkar vara lösningen. Kan sånt verkligen fungera? Svaret förväntas bara hårdna, på TV i morse visades olika typer av missiler som Hisbollah tros ha och hur långt de räcker. Mycket otäckt att veta att även Jerusalem och Tel Aviv finns inom räckhåll för dessa missiler. Jag frågade en bekant om han har ett skyddsrum att gömma sig i om det börjar regna raketer. Han sa att några sådana är mycket sällsynta i palestinska bostadsområden, och att han och hans familj förlitar sig på Gud som skydd (och ändå betecknar han sig INTE som religiös!).

Kommentarer
Postat av: Karin e

Hej!
Du kan ju tipsa nå´n journalist! Rätt som du är får du belöning....
Ke

2006-07-18 @ 17:45:27
Postat av: Evamaria

Läser med spänning vad du skriver... Kanske hinner jag iaf stanna till i Docksta m flyttlasset den 31e för att ta en snabbfika.... :)
I morron far jag till FjordSM i Linköping! :D

2006-07-19 @ 22:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback