10...

Varför ska man lämna Sverige för att komma till Jerusalem? Här kommer 10 anledningar till dig som fundar på saken:

1. VÄDRET Jag lyssnar på webbradio varje dag (om "snökaos" hemma) och gläds över det slösande solskenet här. Att sitta i början av mars med bruna armar och et fräknikt nylle är en höjdare.
2. MÄNNISKORNA Gästfriheten är total här. Efter drygt 6 veckor har jag redan fler bekanta som bjuder in mig på en slurk kaffe vad jag har i Övik!
3. SPÄNNINGEN Varje dag är en upplevelse i sig. Att kunna rapportera "live" när det händer saker...
4. MAN BLIR KLOK av att vara här, lär sig skilja väsentligt från oväsentligt. Tex har mitt såpaintresse bleknat bort alldeles medan mitt intresse för storpolitik tar fart.
5. MATEN Hoummus, Tabuleh, Chatta, Swarma, Räkor... !!!!
6. DÖDA HAVET Att kunna slänga sig i saltsörjan och känna mineralerna tränga in i kroppen! Snacka om spaupplevelse!
7. ARBETSPLATSEN Att jobba två stenkast ifrån gravkyrkan med uppståndelseplatsen, al-aqsamoskén och ha-kotel. Kan en religionslärare hamna bättre till?
8. ARBETSPLATSEN igen. Muren, Checkpointsen, Securitykontrollerna, Militärerna, Gevären... Snacka om att samla på sig kunskap och erfarenheter!
9. BAZARERNA Att gå drygt en kilometer genom Alladins grotta varje dag!
10. VETA att man INTE kommer att GRÄMA sig över missade chanser när man sitter på ålderdomshemmet, att man tagit ut svängarna i livet och gjort något vettigt av det hela. (=Livets mening).

Så; färdigfunderat! Bara att komma! /M


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi kommer! ,dnmjjjjjjjjjjjjj (Agnes hälsar!)

2006-03-07 @ 14:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback