Läkarbesök

Yes, måste blogga om dagens POSITIVA upplevelse också! Jag har blivit myggbiten på armen och det hade svullnat upp uner natten. Idag på morgonen skulle jag därför ta mig till någon läkare som kunde skriva ut recept på nåt antiallergi-preparat. Då jag har viss vana av läkarbesök i Sverige beväpnade jag mig med en del tålamod och traskade iväg till ortodoxa kliniken i närheten av jobbet. Möttes i dörren av en läkare som välkomnade mig uch undrade vad jag ville ha hjälp med. Visade armen och blev inbjuden till ett undersökningsrum. Tre minuter senare stod jag utanför kliniken och var alldeles förstummad. Detta måste vara mitt i särklass snabbaste läkarbesök NÅGONSIN! Tre minuter!!! Tog en sväng förbi apoteket och var tillbaka på jobbet inom tio minuter. Funderade en hel del på alla de gånger jag suttit på akuten och väntat på att få en simpel kortisoninjektion...  Typ 6 timmar... Leve Holy Land!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback