Moppeparkering

Som mina bloggläsare kanske vet har jag planer på lätt MC alternativt moppe. Har spanat på dylika farkoster en tid nu och börjar snart bli mogen att slå till. Ska bara fixa visum och köra upp först (slipper tydligen göra teoriprov här!). Blir lite förundrad hur djungeltelegrafen fungerar här i Holy Land, men nu är lite olika gubbar involverade i detta moppebekymmer. Bland annat hade Moses (restaurangägare under centret) hittat en bra parkeringsplats till den i nuläget icke existerande moppen. Han skulle till och med ordna något i väggen som jag kunde kedja fast den i! Nu vill det bara till att hitta lämpligt fordon...

I övrigt har det varit en solig och varm dag. Satt på balkongen några timmar med solskyddsfaktor 24, for sedan in till stan och betalade lite räkningar.

Fick rapport hemmifrån att helikoptrarna inte kunde övervaka Vasaloppet, så det blev inte så stor saknad. Det bästa med att kika på Vasaloppet är ju faktiskt bilderna. Bara se skidåkare som på vilken femmil som helst kan jag ju vara utan...

Kommentarer
Postat av: Morbrorn

Men hallå! Vasaloppet sändes i SVT med helikopter och snöskotrers, så vi kunde följa åkarnas alla stavtag. Från luften såg vi bl a hurusom trenne älgar flydde till skogs i meterdjup snö. Dessutom hade SVT satt pulsmätare på åkarna, så man kunde se vilka som tog i och vilka som slöade och lät andra göra jobbet. Så nog var det en riktigt härlig vinterdag med en rafflande sändning från Dalarna.

2006-03-05 @ 21:41:19
Postat av: Maria

Åhå, jag misstänker nu att min tillförlitliga källa mer tänkte på att jag inte skulle sakna detta event än på själva sporten... Älgarna hör ju till traditionen, inget Vasalopp utan några av helikopter skrämda älgar...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback