Beauty & terror

Beauty & terror

Av min mor har jag fått inpräntat vikten av att använda diverse Kaneboprodukter i fejset. Det lär mota ålderdomen... Hur som, blev dessa produkter huvudbry för securityn på Ben Gurion. Först frågade de vad det var, jag förklarade att det var ansiktsvatten, lotion, tvål och makeupremover. Nästa fråga: Var har du köpt detta? (Åhléns i Stockholm) Vad kostade det? När jag här svarade sanningsenligt 1000 shekel var det som securitytjejen frös till en kort stund för att sedan mangla på med frågor om varför jag valt att handla svindyra beautyprodukter, om de funkade, om jag blev yngre i fejset osv osv. Med ett stoiskt tålamod försökte jag reda ut alla hennes frågor. Mina Kaneboprodukter hade jag i nessesären i stora väskan som jag hade för avsikt att checka in. Sålunda kommer jag inte åt väskan under hela resan. Men för att ta det säkra före det osäkra lindande securitytjejen in grejerna i bubbelplast och stoppade de fyra produkterna i en security-kartong. Hania hade en flaska arrak som fick samma VIP-flight som Kanebon. Kändes lite löjligt att stega iväg med varsin kartong till specialincheckningsdisken...

Kommentarer
Postat av: Ke

Hej!
Long time no see´n. Läget?
Brukar kolla din blogg i bland. Tänkte bara tipsa om ett par böcker som du kanske skulle gilla.
Ett annat Israel av Susan Nathan
En fattig familjs hus gå att riva på fem minuter av Pernilla Ahlsén.
Kram/Ke

2006-05-27 @ 15:28:06
Postat av: evamaria

Haha! Inte visste jag att Kanebo var sååå värdefulla! Arrak kan man ju förstå... ;)
Hoppas att du har haft en skön visit här uppe i norr å det e skönt att fä läsa om dina äventyr igen...

2006-05-27 @ 16:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback