Ramallah Highway!

Nu har det öppnats en väg till Ramallah! Den går i krokar runt en massa hus i Beit Hanina.

Häromdagen lyftes några jordhögar och en betongbjälke bort från vägen vilket ledde till att man på bakgator och igenom bostadsområden kan köra till Ramallah. Detta måste ha spridit sig, för nu är det trafik utanför balkongen. En massa bussar, bilar, cementblandare, motorcyklar... slingrar sig fram på vägen. Vägen är synnerligen dålig. Den är gropig och smal. Dessutom är den oerhört snäv och på sina håll även brant. Jag skulle tveka länge om jag skulle köra en stor buss på den vägen eftersom bussen ständigt skulle skrapa i underredet. Utanför där jag bor är det en brant backe upp och en 90 graders sväng. När bussarna ska fram där måste de blockera hela vägen varpå det genast byggs på med bilköer.

Ramallah är en stor stad men vägen är som en snäv bakgata. Att jämföra med de trefiliga (i båda riktningar) vägarna som går till bosättnigarna på Västbanken menar jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback