Sabeelmiddag

Sabeelmiddag
Naim Ateek och jag.

Ikväll har Hania och jag varit på välgörenhetsmiddag tillängnad Sabeel. Det var en händelserik kväll med många skratt. Vi hamnade i jättetrevligt sällskap vid bordet så vi höll igång friskt hela kvällen. Det var dels lotteri och dels auktion. Både Hania och jag handlade på oss lite biljetter, för ett av priserna var en tripp till Spanien. Biljetterna låg i nummerordning men Hania radade ändå upp dem på hela sitt hörn av bordet för att kunna ha god bevakning på dem. Typ ett trettiotal biljetter bredde ut sig runt Hanias tallrikar... Inte för att jag förstår att det skulle bli lättare att hitta nummret sedan de hamnat i nummeroordning...

Vi vann ingenting!!! Chris som satt vid samma bord gjorde lite storslam då han vann boende på lyxit hotell i Jerico, 12-årig Whiskey, middag för fyra på flådigt hotell mm. mm. Men vi vann ingenting. Vilket kanske förklarar hur det sedan gick i auktionen om en biljett tur och retur till Cypern... Först vann en kille denna biljett på lotteri, men det visade sig att han inte tillåts resa från Tel Aviv flygplats. Biljetten gick därför till auktion. Det stod och stampade på 170 dollar då Hania säger: Maria, bjud tvåhundra!!! Jag bjöd friskt 200 dollar (överbud) på biljetten. Naturligtvis "vann" jag biljetten och fick slanta upp 200 USD. EFTERÅT säger Hania att hon menat en annan Maria som satt bredvid mig och som är ganska tät då hennes man äger ett ölbryggeri. "Shit happens" sa vi och garvade rejält åt missödet. Så nu måste det bli en sväng till Cypern före den 1 oktober...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback