Framme!

Puh!
Har nu anlänt hembygden, byn vid havet, Docksta.

Mor, som lätt faller för allehanda reklamerbjudanden och dörrknackare har inhandlat ett gulligt "coffecenter". En apparat som inte kostar något, men som behöver laddas med kaffeampuller som kostar 8 spänn stycket. Men då kan man få kaffelatte, espresso, capuccino och, som det verkar, allt annat också. Fiffigt, morsan!

Bagaget är väck! Ingen stor svart väska kom på bandet på arlanda... Mycket snopet! Jag som har typ alla mina kläder där. Nu får jag gå runt i morsans Gudrun Sjädénoutfiter. Nog för Gudrun gör fina kläder, men det är liksom mer morsans stil än min. Snopet! Mest snopet för alla verifikat som nu också är borta. Ju mer jag tänker på det, ju mer stress känner jag. Arraken till mina kära vänner är också puts väck.

Förkylningen har nått sin kulmen idag. Kan knappt prata för alla hostattacker och snyter mig för fullt. Dessutom lite feber. Skulle inte tro de vill sätta kniven i mig på onsdag när det är så här. Snopet i så fall!


Men MIN säng hade anlänt till Docksta! Hur skön som helst! Fin säng med fjärris och tempurmadrass. Ska sova igen all missad sömn från veckan som var....


Kommentarer
Postat av: Ida

Hoppas verkligen att operationen kan bli av och att du får spendera några inte allt för smärtsamma veckor hemma i snöiga Sverige!

2006-11-06 @ 16:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback