Pride!

För en vecka sedan var det tumult i Jerusalem. Någonstans i Västra Jerusalem hölls pridefestival och i de ortodoxa kvarteren gnisslade man tänder över detta. Förresten - inte bara gnisslade tänder, många gick samman och bar ut stora kontainrar med sopor mitt i gatorna och tände på. Enligt nyheterna var ca 1400 poliser ute den kvällen/natten för att hålla ordning på de uppretade ultraortodoxa judarna.

Jag och A gjorde en sight-seeing och kikade på avspärrningarna och brinnande containrar. Jag glömde blogga om detta då arbetsveckan då var så pass intensiv. Kommer nu ihåg att de sa att "vänta bara till nästa fredag..." Imorgon kan man därför vänta stort pådrag i Jerusalem. Dels över pridefestivalen, dels strejk och protestmöten med anledning av skjutningarna i Gaza och dels kanske i värsta fall med anledning av att Hamas verkar ha avblåst det långa eld-upphör som fått råda nu ett bra tag...
 
Känns inte alls bra att vara hemma i Docksta. Känns riktigt bra att vara hemma i Docksta.

http://www.worldpride.net/index.php

Kommentarer
Postat av: Evamaria

Hej... Fattar inte riktigt... E det augusti där nu?? Alltså Pride är i augusti enligt sajten.
Var faktiskt en snabbis i Övik i veckan på möte. Riktigt mysigt! Det är ju det ställe jag bott längst på de sista 8 åren - så det va lite som hemma... Arenan hann jag med oxå! :)
Krya på dig nu!!

2006-11-11 @ 08:43:04
Postat av: Maira

Ja, dra på trissor...
Men tidningarna därnere pratade om PÅGÅENDE pridefestival, och nog såg jag motdemonstrationerna med egna ögon...

Jag blir också förvirrad...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback