C-brus

Anna biddi rukbe jadida! =Jag vill ha ett nytt knä!

Nu har knät jävlats med mig en hel vecka! Skulle kanske inte ha ridit, men samtidigt måste man väga lycka och olycka med varandra. Den relativt korta lyckan att rida min häst för första gången mot den längre olyckan att ha ont i knät efteråt. "Är huvudet dumt, får kroppen lida", har min far trumfat i mig sedan jag var liten. Typ om jag springer där det är halt, halkar och slår i huvudet. För mig är det snarare: "Är huvudet dumt får börsen lida". Taxiräkningen är inte att leka med... Men å andra sidan har jag inte längre egen bil som kostar pengar och går sönder eller måste åka buss långa sträckor för dyra pengar. Always look on the bright side of life! Dessutom är jag ledig idag, kan njuta en C-brus och slölyssna på webbradion i sovrummet (köpte lååååång sladd till datorn). Dessutom blir jag bättre och bättre på arabiska! Istället för att shoppa, fara till Döda Havet, Fara till Tel Aviv eller vara ute och promenera sitter jag nu med "the rosetta stone" samt min nybörjarbok i arabiska och tragglar. Fast det är ett krux med att jag lärt mig mer arabiska; jag inser nu mer och mer hur svårt det är! Tex alla synonymer: Kvinna= Immeraa, Mar a eller Shä ba. För inte tala om konstiga pluralformer; Immeraa - Missä. Det låter ju mer som ett helt annart ord istället för en pluralform!

Kommentarer
Postat av: Ida

ha ha skönt att höra att fler går igenom samma sak det värsta tycker jag är om man ska säga il eller el framför orden, min lärare blir galen på mig jag kan inte höra det! Lycka till Kram ida

2006-09-10 @ 13:51:27
Postat av: Andreas Wigren

Usch då, ont i knät e inte bra.. Hoppas de blir bättre snart!

Tänkte säga att du har en mycket trevlig blogg, är inne här lite nu och då och läser =)
Fick höra av en kompis att du gillade Bybergs bussar, det gör jag likaså!
Antar att du redan har varit inne på min hemsida (www.bybergbuss.se) och kollat igenom varenda vrå =).
Kolla in den nya bussen, 22:an. Den var riktigt trevlig, bortsett från att signalen från stoppknappen låter som att ett varningssystem har gått igång i bussen :S

Fick höra av kompisen också att du hade saknat avdelningen "Skillnader". Den har kommit upp igen, än så länge liten men den kommer att växa =)

/Ante

Postat av: Maria

Snygg buss! påminner om 27-an och 28-an som jag kört. Automatväxlad buss=I like!

2006-09-10 @ 19:09:47
URL: http://jerusalem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback