Kändisspotting *2!

I Stockholm mötte jag Alf S när jag kom från tåget. Lite overkligt att se en kändis... Han såg precis ut som man är van att se honom i TV. Eftersom jag definitivt inte är van att se honom på en perrong kändes det lite konstigt.

Var lite i Älvsjö på möte, sedan hamnade jag hos bror och Karin och såg en film. Lite bissarr känsla att ladda med "Flight 93" när jag skulle åka morgonen efter till Ben G, "bullseye" för eventuell flygkapare...?

Sedan var ALLA hotell på Arlanda fullbokade, så jag tillbringade natten strosandes i Sky City. Hittade under strosningen ett eluttag så jag kunde glo på zorro på småtimmarna. Vid femtiden kunde jag sedan checka in. Totaltrött. Märkte inte ens att min idol i vår nuvarande regering satt alldeles bredvid mig på planet till Vien. Som tur är kom jag på vem det var när han började läsa storpolitiska tidningsartiklar och vända lite papper som såg viktiga ut. Tror nästan jag ska rösta på sossarna för att få ha kvar denne Jan E. på posten som utrikesminister. Bytte några ord om securitykontrollerna på Ben g, sedan önskade han mig lycka till i mitt jobb som folkbildare i Jerusalem.

Anlände sedan ett 35-gradigt Ben G och for vidare till en kvav och instängd lägenhet i Beit Hanina. Securityfrågorna gick riktigt smidigt, och redan en halvtimme efter landning stod jag med väskorna utanför flygplatsen. Detta måste vara nytt personligt rekord!

Nu stundar sängen. Ska sova tills jag vaknar av mig själv imorgon. Ser fram emot att få börja jobba igen!

Kommentarer
Postat av: Kusinpapps

Vilka kusiner... och vilken polare inom politiken. Men håll dig till mr Jan-E. Hellre Jan-E som utrikesminister än Måd-O.

Postat av: Ida

Snälla Maria kom, jag har väldigt mycket att göra med både kyrkan och det sociala arbetet så du kan i allra högsta grad komma hit i jobbsyfte = ), du kan bo hos oss vi har en stor lägenhet än så länge innan de andra volontärerna kommer, troligtvis i slutet av oktober. Kalla det ett studiebesök! bara att höra av dig! Kram Ida

2006-09-05 @ 20:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback