nattligt fippel

Bara en enda natt har jag sovit ordentligt sedan jag kom tillbaka. Det var den första natten när jag inte sov alls natten innan. I sovrummet är det ca 28 grader och HELT omöjligt att somna. Inatt blev jag smått desperat och beslöt mig för att göra nåt åt saken. Eftersom jag är allerigisk mot mygg kan jag inte sova med enbart myggnät i fönstren, de små illvilliga blodsugarna kommer in ändå. Inatt framemot småtimmarna kom jag på att jag också har en myggnät á la IKEA. Men man kan ju inte börja borra i taket klockan två på natten när grannens sovrum är direkt ovanför. Så vad gör man? Tog en golvlampa, knöt en sladd (hade inget snöre) från toppen av lampan till knoppen på garderobsdörren. Knöt fast myggnätet på sladden... Låter lätt av texten att döma, men ojojoj vad jag fipplade på innan jag kom fram till denna lösning. När det var klart kunde jag ta en iskall dusch och krypa in under nätet... Sov sedan hela FYRA timmar i sträck, nytt rekord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback