5-1

Det blev en femetta. Till Linköping! UUäääähhhhhh!!!! Nästa match är imorgon, LÅNGFREDAG. Jag är nog lite miljöskadad, för jag hajar till att man spelar en SM-final en sådan dag. Det är ju dagen man är stilla och mediterar över kristi lidande... Som sagt; miljöskadad i Holy City.

Igår hade jag större datorhaveri. Redan tidigare var min bärbara dator långsam och usel. Skärmen har lagt av och jag får ha en jätteklump till skärm bredvid tangentbordet på min bärbara för att få systemet att funka. Igår handlade jag en webbkamera och efter installationsförsök nådde jag inte ut på nätet. Stor sorg och tandagnisslan i fottvättningsceremonier och annat jag tänkt blogga om... Hur som helst så funkar det idag när jag slog på datorn. Holy Air? Ska om trekvart iväg på grek-ortodoxernas fottvättningsceremoni...

Kommentarer
Postat av: Joanna Rönnlund

Glädjande nyhet: du är nog inte miljöskadad från Holy Land möjligen däremot då från din roll som religionslärare... Jag fick exakt samma tanke när jag fick höra att matchen var på långfredagen. Hur skall detta gå för alla troende människor i staden Örnsköldsvik???? Håller de sig hemma på långfredagen???????? Tomma sittplatser överallt?????!!!! Det är nog bara att acceptera att samhället förändras. Men en del av mig tycker att det är fel med långfredagen som matchdag. För det finns väl inte någoin annan stans än på en ett idrottsevenemang som det hör så mycket svordomar och arga kommentarer. Det känns inte som om långfredagen skall vara en sådan dag... Sköt om dig i påsk och akta så du inte faller med dina blöta fötter!=)

2007-04-05 @ 14:28:20
Postat av: Marianne

Miljöskadad eller inte....har själv lite svårt för alla olika aktiviteter som finns just på långfredagen....är det inte hockey så är det dans...är det inte dans så är det pubafton eller teater....sekularisering av samhället kallas det och det blir tyvärr mer och mer av det.

2007-04-06 @ 17:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback