Jerico

Flydde trängseln i Jerusalem och for till Jerico med två bekanta från Härnösand som är här och firar påsk. Som vanligt var det varmt och trevligt där. Hittade en mysig trädgårdsrestaurang och satt där och häckade ett tag. Plötsligt kom där ett stort antal grönklädda män ur säkerhetstyrkan joggandes förbi på gatan. Några sprang bredvid med vapen, annars får de hålla tillgodo med fysisk träning utan vapen bara... De vinkade glatt när de joggade förbi.
image141

Nu tillbaka i Jerusalem igen som för en gångs skull är riktigt lugnt. Ska idag lägga mig i anständig tid, inga sena midnattsmässor i Holy Sepulchre! Nästan lite tomhetskänsla efter allt påskpådrag, men snart lunkar jobbet igång igen...

Börjar göra mig redo att flytta också. Var och hämtade nycklarna idag samt mätte lägenheten i alla rum. Ska nu sitta och göra en skiss och klura ut hur jag på smartaste sätt möblerar stället. Roligt, roligt. Kan inte bärga mig att få börja flytta in! Lägenheten i Beit Hanina känns så stor och ödslig att jag är där mindre och mindre, har på känn att jag kommer trivas kanon i Shayah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback