Palmsöndag

image131
Yes! Äntligen tycks bilduppladdningen fungera igen!

Palmsöndag och dagen alla är på fötter för att gå i
procession någonstans. For in till jobbet tidigt tidigt för att kika på allt firande. Här är det armenierna som är på väg till Holy Sepulchre.

Om några timmar brakar storprocessionen igång från mount of olives, då jag tror precis ALLA ska tåga ner från berget och in i staden för att fira Jesu intåg i Jerusalem; "Fattig ridandes på en åsna..."

OOops, nu hör jag stavdunkande igen utanför... Dax för nästa procession!

Kommentarer
Postat av: Ulf Duvemyr

Det är fusk.. vill oxså vara där och få uppleva alla fina stunder som är nu runt påsken..

Jag hoppas du får en fin och stämmingsfull påsk högtid

Uffe i byn

2007-04-02 @ 00:55:58
Postat av: Anna Santesson

Hej Maria!
Häftigt med Palmsöndag i Jerusalem! Nu är det jag som också ska flytta ner till Beit Hanina till sommaren som skriver en liten kommentar igen... Det är så roligt att läsa din blogg och försöka göra sig en bild av hur livet är där nere och vad som väntar en!
Jag har ungefär femtusen praktiska såväl som bara nyfikna frågor som jag skulle villa ställa till dig! Om du får tid över får du gärna maila mig för jag har inte lyckats hitta din mailadress på bloggen och jag tror inte att alla kanske vill höra mina femtusen frågor...
Vi hörs och kanske syns i Beit Hanina!
/Anna
[email protected]

2007-04-02 @ 16:39:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback