andra livet

Upptäckte häromkvällen att man kan leva två parallella liv! ett i verkligheten och ett i datorn. satte genast igång och designade en välsvarvad brud och spanade av detta andra liv. Var på svenska ambassaden och till Bildas plejs. Ganska ok. Satte mig och metade utanför Bilda. Nice...

image210

Ett problem uppstod dock när jag råkade få av mig tröjan och inte kom på hur man får på sig den igen. Prövade allt möjligt som inte fungerade. Till slut gav jag upp och knatade runt i världen med bara tuttar. Jaja. När jag kom till Klagomuren i Jerusalem fick jag dock hjälp av en ultraortodox jude som dels gav mig en ny tröja och dels förklarade hur man får den på sig. Thank You! Blev kompis direkt!

Jag har inte klurat ut hur jag ska tjäna pengar än och vad jag ska skaffa för pengarna. Kanske bygger jag ett hus någonstans? Tills vidare flyger jag runt då och då i second life och njuter av att kunna se allt ur fågelperspektiv. Kul grej som man kan bli lite beroende av!


Kommentarer
Postat av: Evamaria

Ahhh!Intressant m SL! Jag försöker ju få min myndighet att poppa upp där.. ;) men själv har jag inte vågat engagera mig - just för risken att bli fast. det är för mycket irl att göra och uppleva... Finns det fjordingar där?? ;) Ser ju på bilderna hur underbar Rimi har blivit. Njut av dig hästsemester!

2007-08-10 @ 10:20:20
Postat av: Ida L

åå jag vill också leva två liv, hur gör man?

Postat av: Emma Ö

Men vars hittar man det där roliga spelet? Såg ut som något för mig! :)

2007-08-20 @ 23:15:31
URL: http://beffa.blogg.se
Postat av: andromeda

http://secondlife.com/
Här kan man hitta information, ladda ner programmet och börja skapa sin Avatar (person).

2007-08-26 @ 13:06:24
URL: http://jerusalem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback